Sinem Cakir

Familieopsteller, innerlijke kind therapeut, reiki behandelaar

aanwezig op woensdag en donderdagvoormiddag

Samen voorbij de symptomen

Jouw vraag kan verband houden met jezelf, je relatie, je gezondheid, zelfs met je werk of project. De lading die achter je thema speelt daarentegen, kan een onverwerkte stuk uit je eigen leven zijn. In het heden steekt het dan de kop op als een patroon, symptoom of ziekte. Toch kan de lading ook een verhaal zo oud zijn dat ze generaties geleden geschreven is. Alleen herhaal jij dat verhaal opnieuw, uit liefde en loyaliteit.

In mijn praktijk help ik je om voorbij de symptomen heen naar de emotionele lading achter je vraag te kijken. Met een familieopstelling achterhaal je welk onverwerkt stuk uit je familie jouw thema beïnvloedt. Met regressietherapie (innerlijke kind-therapie, traumaverwerking), keer je terug in de tijd om in verbinding te komen met je vroegere ik, die nog vastzit in leegte, verdriet of trauma. Reiki bied ik aan als energetische ondersteuning voor je fysiek en emotioneel lichaam. Welke therapievorm bij je vraag aansluit, kunnen we samen bekijken.

Enkele thema’s waar ik veelvuldig rond gewerkt heb, zijn:

• Zelfbeeld, zelfwaarde en in je kracht staan
  • hechting en verbinding
  • grenzen stellen en je plaats kennen
  • parentificatie
  • hoogsensitiviteit
  • angsten en fobieën
  • burn-out
  • depressie
  • mishandeling en misbruik, zowel fysiek als emotioneel
  • dynamiek narcisme-empathie
  • identiteit, afkomst en migratie
  • adoptie
  • rouw en verlies

Welke vraag je ook hebt, de sleutel tot genezing is het zien en het doorvoelen van het onverwerkte, maar ook het uitspreken van de waarheid. Wanneer de essentie gezien en uitgesproken is, deint je leven vanzelf mee. Patronen veranderen, je lichaam en geest vinden rust en er komt ruimte om in je eigen kracht te staan. Zelfs fysieke genezing zal beter kunnen doorwerken in je systeem.

Je bent welkom.

Sinem

Over mezelf

Dankzij een identiteitscrisis en het volgen van mijn hart ben ik jaren door een grote innerlijke en uiterlijke reis gegaan. Ik ben in aanraking gekomen met verschillende vormen van religie, zingeving en spiritualiteit. Ik heb grote meesters en ongewone meesters uit Europa, Turkije en het Verre Oosten mogen ontmoeten. Ik heb mystieke ervaringen beleefd op een oude boerderij in Duitsland en ben geconfronteerd met een diepe angst in the middle of nowhere dicht tegen Tibet terwijl een gigantisch Boeddha-beeld me aanstaarde. Het leven is het leven niet als je geen klappen krijgt en omwegen maakt. Je weet maar nooit waar je moet zijn van je ziel. Het hoort er allemaal bij en geeft het leven zoveel meer kleur en zin.

Uiteindelijk ben ik bij familieopstellingen, de innerlijke kind-therapie en reiki beland. Er zijn niet genoeg woorden om te omschrijven wat deze therapievormen voor mij betekenen, maar ik doe een poging. Met die therapieën heb ik echt in het duister kunnen gaan om pijn en lijden in mezelf te helen. Ik heb achter stukken uit het verleden die me lang geteisterd hebben liefde kunnen zien. Ik ben in het reine kunnen komen met mijn verleden, rust en harmonie gebracht in mijn heden en kijk hoopvol naar de toekomst. Zowel licht als donker zijn nu werelden die ik erg waardeer.

Na zovele jaren innerlijk en uiterlijk zwerven ben ik terechtkomen waar ik al die tijd wilde zijn: bij mezelf. Alle stappen die ik heb gezet, iedereen die ik tot nu toe heb ontmoet hebben me terug bij mijn kern gebracht. Ik voel me gezegend en ben er dankbaar voor. In mijn praktijk geef ik graag de schatten en zegeningen door die ik heb gekregen.